La Cambra de Representants dels EUA va rebutjar ahir dissabte (matinada de diumenge a Catalunya) un pla de reforma sanitària alternatiu proposat pel Partit Republicà. Seguir leyendo el arículo
Com estava previst, els demòcrates, que són majoria a la Cambra, van rebutjar la proposta per 258 vots respecte dels 176 a favor d'aquest projecte molt menys ambiciós i amb un cost menor, però que no inclou una cobertura sanitària tan àmplia com la proposta d'Obama.
El pla de reforma demòcrata, considerat com el gran projecte polític del llogater de la Casa Blanca, va ser durament criticat pels republicans que temen que la seva idea de garantir la cobertura mèdica universal en tot el país crearà molts més problemes dels que podrà solucionar.
Tot i això, s'espera que el ple de la Cambra Baixa del Congrés estatunidenc voti a favor del projecte d'unes 2.000 pàgines, que situarà els EUA "un pas més a prop" d'una sanitat de qualitat per als americans, segons va indicar el mateix Obama abans de donar començament a la votació.
"Insto els membres del Congrés a aprofitar aquest moment, respondre a la crida de la Història i votar que 'sí' a una reforma del sistema d'assegurança sanitària per a Amèrica", va recalcar el mandatari nord-americà.



