Els alcaldes i regidors socialistes reunits avui a la IV Convenció Municipal del PSC, celebrada a Barcelona, han acordat les línies comunes d'actuació per afrontar la segona meitat d'una legislatura marcada per la crisi econòmica i els problemes de convivència, per la qual cosa han reclamat reforçar la seva autoritat en les Juntes de Seguretat locals i millorar el finançament dels consistoris. Seguir leyendo el arículo
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha explicat en roda de premsa que els Ajuntaments han de trobar solucions locals "als nous reptes que el 2009 han pres unes característiques especials", després que aquest matí el partit aprovés una declaració contra la corrupció i per incentivar la transparència política.
Hereu ha afirmat que les ciutats catalanes són actualment "complexes i diverses", i ha destacat que "és la primera vegada que aquesta diversitat s'enfronta amb un escenari de greu crisi econòmica", per la qual cosa ha expressat que "és necessari defensar la convivència", i ha expressat que els alcaldes del PSC reclamen poder "expressar-se amb més força" a les Juntes de Seguretat locals per poder complir millor "els requeriments dels veïns".
Ha declarat que "la construcció de la convivència no és només responsabilitat dels Ajuntaments", i ha demanat als altres nivells de l'administració que dotin els municipis d'instruments per combatre els fenòmens que atempten contra la cohabitació. L'alcalde de Barcelona ha emfatitzat la necessitat de tenir lleis estatals i autonòmiques que permetin perseguir la multireincidència i l'exercici de la prostitució a l'espai públic.
"Treballarem perquè altres nivells de l'administració facin els canvis que han de fer per afrontar la prostitució de manera global", ha afirmat, i ha assenyalat que tot i que els municipis actuen contra les xarxes d'extorsió i inverteixen recursos en la inserció social, "necessiten que es validi una tesi que els permeti evitar aquest fenomen en places, carrers i carreteres". Ha afegit que calen "modificacions legislatives, i més jutjats especialitzats en faltes", per combatre els petits delictes reiterats.
FINANÇAMENT PER AFRONTAR LA CRISI
Hereu ha considerat que "després de trenta anys el finançament municipal no està a l'altura" dels drets que han de garantir els Ajuntaments i de les competències que els corresponen --"les que estan i les que no estan reconegudes", ha assenyalat--, i ha assegurat que en els pròxims mesos el PSC encararà el debat per modificar la llei de finançament local a nivell estatal i autonòmic.
Hereu ha afirmat que el pròxim any la crisi encara infringirà els seus efectes "amb tota cruesa" a Catalunya, pesi als signes de recuperació als països de l'entorn, i ha assegurat que els consistoris socialistes estan "preparats per afrontar aquest escenari", i ha assenyalat que les administracions locals són un factor imprescindible de dinamització econòmica.
L'alcalde ha indicat que la inversió efectuada el 2009 pels consistoris espanyols ha servit per generar ocupació i mantenir en funcionament petites i mitjanes empreses, i ha comparat les mesures locals de transformació urbana i finançament de projectes socials als plans que incentiven la venda de cotxes, "que tothom té clar que generen llocs de feina", ha afirmat.




MADRID, 16 (EUROPA PRESS) - El fármaco flibanserina, que se creó originalmente como antidepresivo, es eficaz para tratar a mujeres con la libido baja, según una revisión de tres estudios que ha realizado la Escuela de Medicina de la Universidad de Carolina del Norte (Estados Unidos) y de la Universidad de Ottawa en Canadá. Los resultados del estudio se han hecho públicos durante el Congreso de la Sociedad Europea de Medicina Sexual que se celebra en Lyon (Francia).