Búsqueda

Bolonya.- Estudiants de Medicina i Arquitectura protesten avui perquè el seu grau sigui màster

Els estudiants de Medicina i Arquitectura es manifestaran avui contra l'adaptació a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) dels seus estudis, perquè consideren que el nombre d'hores de càrrega lectiva és equivalent a un màster, i no a un grau com està previst actualment. Seguir leyendo el arículo

La manifestació, que se celebra a nivell nacional, tindrà lloc a Barcelona al migdia davant de la Catedral, i serà una protesta conjunta de tots els estudiants catalans. Està previst que un autocar d'alumnes de la Universitat de Lleida (UdL) es traslladin a Barcelona per assistir a la manifestació, així com dos autocars de la Rovira i Virgili (URV).

Alhora, hi estaran presents estudiants de Medicina de la Universitat de Girona (Udg) --que hi assistiran pel seu compte-- i alumnes de la Universitat de Barcelona (UB), Pompeu Fabra- Autònoma (UAB-UPF) i la Internacional de Catalunya (UIC).

Forces sindicals del sector, com Metges de Catalunya, també es manifestaran, però assistiran a la convocatòria de Madrid.

Per part dels alumnes d'Arquitectura, hi assistirà la Delegació d'Estudiants d'Arquitectura de Barcelona de la Politècnica (UPC) i la Delegació d'Estudiants de La Salle.

Concretament, els estudiants demanaran que els graus d'Arquitectura i Economia tinguin 360 crèdits i categoria de màster, ja que la fórmula elegida per Espanya per aplicar el Pla de Bolonya suposaria que els estudiants rebin el títol de grau, i després de fer el MIR, haurien de seguir acumulant crèdits per obtenir el màster.

Abans de l'adaptació a l'EEES, Arquitectura tenia la màxima consideració acadèmica predoctoral, amb una càrrega de fins a 450 crèdits, situació que en el cas de Medicina superava fins a 540 crèdits.

Els dos grups temen que aquesta reducció dels crèdits pugui suposar un greuge comparatiu a nivell professional amb estudis de la mateixa branca.

"Amb Bolonya, als nostres títols se'ls redueix el reconeixement fins a la categoria acadèmica de grau, amb docències que queden fins a 330 crèdits per als arquitectes i 360 per als metges", ha explicat el Consell d'Estudiants de Medicina de Catalunya i el Consell de Representants d'Estudiants d'Arquitectura (CREARQ).

Copyright ©2009 Yahoo!, Todos los derechos reservados

Advertencia: Archivamos datos personales en este sitio. Para saber para qué usamos tu información, consulta nuestro Política de Privacidad